BİTKİSEL KARIŞIMLAR ve GEREKSİZ İLAÇ KULLANIMI ORGAN KAYBINA NEDEN OLUYOR

19.03.2015 12:47:27

Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Organ Bağışı Merkezi Sorumlusu Prof. Dr. Zeki Yılmaz, ilaç görünümlü bitkisel karışımlar ile bilinçsiz kullanılan tıbbi ilaçların organ kaybına neden olduğunu söyledi. Prof. Yılmaz,"28 yaşında bir bayan hasta, televizyonda reklamı yapılan karışımlardan kullandığı için karaciğeri iflas etmiş olarak bize geldi. Karaciğer nakli olmak zorunda kaldı." diye konuştu.

Prof. Dr. Zeki Yılmaz, bitkisel karışımlar ve tıbbi ilaç kullanımı konusunda uyarılarda bulundu. Son yıllarda bitkilerden yapılan ilaç görünümlü karışımlara büyük rağbet olduğunu ifade eden Yılmaz, bu karışımların televizyonlarda reklamının yapıldığını belirterek, "Sadece bu tür ürünlerin satışına yönelik yayın yapan kanallar bile var. Ne yazık ki vatandaşlar bundan çok etkileniyor." dedi.

Yanlış ilaç kullanımından en fazla karaciğerin etkilendiğini anlatan Yılmaz, şu ifadeleri kullandı: "Karışımın içindeki maddelerin ne olduğu bilinmeden kullanılan bitkisel ve tıbbi ilaçlar vücutta en fazla karaciğere zarar vermektedir. Karaciğer koması ya da yetmezliği gelişmektedir. Bu hastalara karaciğer nakli yapılmak zorunda kalınıyor. Aksi halde hastalar kaybediliyor. Günümüzde bağış yeterli düzeyde olmadığı için de organ bulmak çok zor."

ZAYIFLAMAK İSTEYENLER DAHA ÇOK TUZAĞA DÜŞÜYOR

Kilo sorununun ülkemizin önemli bir problemi olduğunu aktaran Yılmaz, bitkisel ilaç sektörünün de özellikle bu kişiler üzerine yoğunlaştığına işaret etti. Zayıflamak için kullandığı bitkisel karışım nedeniyle karaciğerini kaybeden bir hastasını örnek veren Yılmaz, "Aşırı kilolu kişiler normal zayıflama yöntemlerine rağbet etmezken televizyonlarda reklamı yapılan bu tür karışımları kullanmayı tercih ediyor. Buna bağlı olarak da çok sayıda kişi sağlığını kaybediyor. 28 yaşında bir bayan hasta, televizyonda reklamı yapılan karışımlardan kullandığı için karaciğeri iflas etmiş olarak bize geldi. Karaciğer nakli olmak zorunda kaldı." diye konuştu.

Prof. Dr. Zeki Yılmaz, bitkisel karışımların yanı sıra tıbbi ilaçların da doktor kontrolü olmadan kullanımının çok yaygın olduğunu vurguladı. Özellikle de ağrı kesiciler, romatizmal ilaçlar ve aspirin türü ilaçların reçetesiz kullanıldığına işaret eden Yılmaz, "Bilinçsiz tıbbi ilaç alınması da aynı şekilde karaciğer iflaslarına sebep olabilmekte. Bu nedenle her türlü ilaç doktor tavsiyesinde kullanılmalı." uyarısında bulundu. Yılmaz, önleyici sağlık tedbirleri kapsamında belirli aralıklarla karaciğer fonksiyonlarının kontrol ettirilmesi gerektiğini de sözlerine ekledi.

Yorumlarınız


Haberin okunma sayısı : 3135
Önemli not: diyalizmerkezleri.org, siteye alınan haberlerin içeriği hakkında sorumluluk kabul etmez. Haberi orjinal kaynağından yargı yolu ya da karşılıklı rıza sonucu kaldırtmışsanız, sitemize başvurarak haberin sitemiz içeriğinden de kaldırılmasını sağlayabilirsiniz. Haberlerde gizli reklam bulunması olasılığı vardır.

Diğer Haberler